top of page

Installation at MIYASHITA PARK (2024)

Here, everything is transformed into pixel equivalents, whether a very famous creator or a passing dancer. Physical bodies are projected in 2D in real time and transformed into AR avatars in 3D. The motion-captured body becomes a part of the pixelated world and exists momentarily. Do the floating dots really have a will? The generated pixel avatars appear synchronic in various dimensions, blurring the existence of our bodies and souls. The human face, which disappears as soon as it is created, is a metaphor for a consumer society that values efficiency and typa, and can be seen as a modern incarnation of God. In this work, pixel art, which was created in the early days of computers and video games due to technological limitations, is unleashed in the space of Shibuya to record the "incarnation" and "now" of the artist.

 

ここでは、超有名なクリエイターも通りすがりのダンサーもすべてがピクセル等価に変換される。フィジカルな身体は、リアルタイムで2次元に投影され、3次元でARアバターへと変容する。 モーションキャプチャーされた身体は、ピクセライズされた世界の一部となり、刹那的に存在。はたして浮遊するドットに意志はあるのだろうか。 生成されるピクセルアバターは、さまざまな次元で共時的に立ち現れ、私たちの身体と魂の存在すら曖昧にさせる。生成と同時に消失する人の面影は、効率性やタイパが重視される消費社会のメタファーにもなり、現代的な神の化身とも言えるだろう。 この作品では、コンピューターやビデオゲームの黎明期に技術的制約から生み出されたピクセルアートを、渋谷という空間に解き放ち、表現者の「化身」と「いま」を記録する。

IMG_4132.jpeg

Installation at MIYASHITA PARK 
2024.1.12-14

Director tsumichara / Motion Capture muujuu.Inc / Projection Takarazuka University School of Media Art in Tokyo / AR JACKSON kaki / 

PR PIXEL CHOREOGRAPHER 961 / Organizer  SHIBUYA PIXEL ART

bottom of page